Kjøpsvilkår

Norsk Dyrehelse er en NORSK nettbutikk. Vi sender ikke varer utenfor Norge. Vi ekspederer kun ordrer til kunder med adresse i NORGE.

Norsk Dyrehelse is a Norwegian webshop. We don’t ship orders abroad. We only handle orders to addresses in NORWAY.

 

Disse vilkårene gjelder for alle kjøp av produkter fra nettbutikken www.norskdyrehelse.no

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven,personopplysningsloven og e-handelsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om rettigheter og plikter ved kjøp over internett.

Ved å fullføre en bestilling i nettbutikken til Norsk Dyrehelse, godtar du disse standard kjøpsvilkårene som gjelder for levering til forbrukere i Norge. For å handle hos oss, må du være over 18 år og ha norsk adresse.

Selger er:

Adviseit NUF – nettbutikken www.norskdyrehelse.no

Organisasjonsnummer: NO 889 446 862 MVA

Postadresse: Oddevallveien 62, 3405 Lier

E-post: info@norskdyrehelse.no

Telefon: 952 30 049 (kundeservice mandag-fredag kl 10 – 16)

– heretter benevnt som vi/oss/vår/vårt

 

Kjøper er:

Den person som foretar bestillingen – heretter benevnt som du/deg/din/ditt

Avtalen

Avtalegrunnlaget består av opplysningene om kjøpet i nettbutikkens ordresystem (det vil si informasjon om produktet/produktene i form av egenskaper, kvalitet, mengde, pris og anbefalt bruk), kjøpsvilkårene våre (som du nå leser) og ordrebekreftelsen som du automatisk vil motta på e-post når bestillingen din er fullført. Ordrebekreftelsen blir sendt til den e-postadressen som du oppgir, så det er viktig at du legger inn korrekt e-postadresse.

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. Les derfor nøye gjennom ordrebekreftelsen, og kontroller at ALLE opplysningene stemmer. Eventuelt avvik må du gi oss beskjed om så snart som mulig – send en e-post til: info@norskdyrehelse.no

Har du ikke mottatt ordrebekreftelsen din på e-post innen 2 timer etter at du foretok bestillingen din, må du gi oss beskjed om dette.
Send en e-post til: info@norskdyrehelse.no

 

Personnummer

I forbindelse med din bestilling bruker Vipps ditt personnummer for å kontrollere din kredittstatus og din adresse.

 

 

Priser

Alle prisene i nettbutikken er i norske kroner og er oppført inklusiv merverdiavgift. Totalsummen for kjøpet (inkludert porto/frakt og emballasje) vil framkomme før du fullfører bestillingen din.

 

Frakt

Standardpris for frakt og emballasje er for tiden kr 100NOK (inkl. mva) – uansett ordrens størrelse og uansett hvor i Norge ordren skal sendes. Dette beløpet inkluderer utgifter til innpakning og emballasje i tillegg til porto eller frakt.

  Våre vilkår:

Produkter som returneres skal ikke ha vært i bruk, emballasjen skal være uåpnet og uten skader, i tillegg skal alle etiketter være intakte. De/den som returnerer varer, betaler selv frakten for den/de returnerte varen(e), mens vi dekker fraktkostnadene for eventuelle nye produkter.

Dersom kunden ikke henter ut pakken i tide, returneres den til Norsk Dyrehelse, og kunden blir belastet 150 kr som kompensasjon for frakt, håndtering og andre kostnader.

Betaling

1) KORT = betaling med VISA eller MasterCard via Paypal

Kortbetalingen foregår på en sikker banktransaksjonsserver. Betalingssystemet til Paypal krypterer alle kortdata via SSL-teknologi, og du kan derfor føle deg trygg på at ingen kan spore kortnummeret ditt, verken i betalingsøyeblikket eller i ettertid. Nettbutikken www.norskedyreaptoeket.no oppbevarer ingen kortnummer eller detaljer om kortbetalingen din.

Er du førstegangskunde hos oss, anbefaler vi at du velger KORT som betalingsform.

Forbehold om saldo-feil

Vi forbeholder oss retten til at det av og til kan oppstå situasjoner der en vare som er til salgs i nettbutikken, er utsolgt på lageret og ikke kan leveres. I slike tilfeller vil du bli kontaktet via e-post med tilbud om et alternativt produkt. Dersom vi ikke kan tilby tilfredsstillende alternativer, vil vi kansellere bestillingen gjennom Mastercard, Vipps ( Paypal..

 

2) Forskudd/faktura

Varene sendes når oversendt faktura (via e-post)  er betalt i sin helhet.

 

Ekspedering

Vi har kort ekspederingstid for ordrer – normalt 3-4 arbeidsdager. Vi er opptatt av å yte god service, og har vanligvis alle produktene på lager, med mindre leverandørene våre er utsolgt. I så fall vil du få beskjed på e-post om at produktet/produktene er utsolgt i tillegg til forventet leveringstid, så sant vi har tilgjengelig informasjon fra leverandøren om dette.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere en bestilling, eller del av denne, dersom leverandøren er langtidsutsolgt eller dersom leverandøren plutselig skulle endre produktsortimentet sitt.

Som kjøper har du også en likelydende rett til å kansellere en bestilling, eller del av denne, dersom vi ikke kan levere et eller flere produkter.

 

 

Levering

Produktene sendes med Posten/Bring, (avhengig av bestillingens størrelse og verdi). Er brevforsendelsen for stor for postkassen din, eller er postkassen din full, vil du få en hentelapp fra Posten. Da må du hente brevforsendelsen på postkontoret eller Post-i-butikk.

Undersøkelse av produkt/produkter

Når du mottar produktet/produktene anbefaler vi at du undersøker om det/de er i samsvar med bestillingen din, om det/de er blitt skadet under transporten eller om det/de ellers har mangler. Hvis produktet/produktene ikke samsvarer med bestillingen din, eller har mangler, må du melde fra til oss så snart som mulig (se under punktet Reklamasjon).

 

Reklamasjon

Vi følger Forbrukerkjøpsloven. Det betyr at dersom et produkt, eller flere produkter, som du har bestilt hos oss har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed om dette i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Vi trenger følgende informasjon: kundenummer, kjøpsdato og hva reklamasjonen gjelder. Send en e-post om dette til: info@norskdyrehelse.no

Angrerett

Vi følger Angrerettloven. Det betyr at du har ubetinget angrerett innen 14 dager etter at du har mottatt produktet/produktene, så lenge det/de er uåpnet (ubrutt forsegling). Du må gi melding til oss dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristende utløp (det vil si 14 dager etter mottak). Det stilles ikke formelle krav til meldingen, men av bevismessige åraker bør den være skriftlig. Vi trenger følgende informasjon: kundenummer, kjøpsdato og hvilket/hvilke produkt/produkter dette gjelder. Send en e-post om dette til: info@norskdyrehelse.no

Returprodukt/produkter må sendes som vanlig brev eller pakkepost (ikke i oppkrav). Returportoen må du betale selv.

Har du allerede betalt for produktet/produktene (kortinnbetaling eller forhåndsinnbetaling/oppkrav), vil vi tilbakebetale beløpet til deg når vi mottar produktet/produktene i retur.

 

 

Bruk av produktene

Kvalitet er det aller viktigste kriteriet når vi velger ut produkter til sortimentet vårt. Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produktene. Vi anbefaler at du følger anbefalingene/doseringen som står på produktene.

 

Rabattkoder

Hvis du har en rabattkode, skriver du den inn på “kassesiden”. Rabattkoder kan ikke kombineres med hverandre. Hvis du er medlem av oppdrettklubben, kan ikke rabattkoder benyttes.

 

Forbehold

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for nettbutikken Norsk Dyrehelse å oppfylle forpliktelsene sine i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ektraordinære situasjonen vedvarer.

 

Som Force Majeure regnes for eksempel:

Lovendring eller inngrep fra offentlige myndigheter

Arbeidskonflikt/streik/lockout

Krig/opprør

Brann/eksplosjon

Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndighetene som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Som kjøper kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med oss. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter mekling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for Tingretten (ref.: Lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister).